Home Vincent's Column Optmistisch op weg naar Parijs

0 448

Het wordt toch wel bizar als een weekblad als Carp je komt interviewen  omdat je volgens hen een van de weinigen bent die optimisch is over de ontwikkelingen van technologie en internet. Er schijnt op dit gebied niet veel meer te gebeuren dan verhalen over

Ik twijfel dan aan mezelf, lees uitgebreidt de kolommen na die ik hier de afgelopen twee jaar heb geschreven en vraag me af of ik het zo verkeerd zie

Nu zijn er twee dingen als je de toekomst aan het beschrijven bent, richting en tempo. Over de richting waar het internet heen gaat heb ik eigenlijk nog niet echt twijfels. Voor mij staat het nog als een paal boven water dat het internet zich steeds verder gaat uitstrekken in ons werk, spelen, leren en kopen. Dat een ieder tientallen devices gaat krijgen in die domeinen die naadloos samenwerken met elkaar om ons zo prettig mogelijk ons leven te laten leiden.

Over het tempo is veel meer onduidelijkheid, alles duurt lang voordat het massa status bereikt. Eigenlijk hebben we nu alleen maar Email wat echt ons leven beinvloed en mischien de mobiele telefoon met zijn SMS. Alle andere zaken zoals het compleet webbased werken en zaken doen, mobiele internet, muziek en video via het web duren nog jaren voordat ze de huidige manier van werken fundementeel beinvloeden.

Alleen je kunt nu bijna niet meer over  B2C, B2B, Internet advertising praten zonder je dat iedereen het Poo Poo’d. Terwijl ik om me zie dat erg veel bedrijven hier stevig in investeren en voor de goede redenen, om geld te besparen of nieuwe producten en diensten te kunnen maken.

Ook zag ik dat VC’s door blijven investeren met honderden miljoenen per week in Europa. Gelukkig zag ik vorige week 2 interessante rapporten waardoor me iets minder alleen voelde. IDC had duizenden managers ondevraagd over de invloed van internet op hun business. Hun conclusie was dat de .com crisis irrilevant was omdat de gewone bedrijven het meer dan overnamen en dat consumenten uitgave op het net sterk bleven stijgen. Ook Goldman Sachs schreef een rapport over Internet in 2005 met als conclusie dat b2c, internet advertising en always on de grote winnaars waren. 

Volgende week is in Euro-Disney in Parijs de jaarlijkse bijeenkomst van alle VC’s en startups georganiseerd door Tornado-Insider. Het is een goede manier om te kijken wat de temperatuur is in Invester land dus volgende week rapporteer ik daar vandaan.  Wat is het toch plezierig om tegen de stroom in te roeien!

NOG GEEN REACTIES

Reageer op dit artikel