Home Talk to Me Het Nederlandse Spill Group ziet niets in een buitenlandse overname

3 961


Ik sprak met Peter Driessen de CEO van het Nederlandse Spill Group. In China bezocht ik al Marc van der Chijs en Thijs Bosma van de Spill Group waar de games geprogrammeerd worden. In Nederland nemen we een kijkje in de keuken van de portal managers, concept ontwikkelaars en praten we over de toekomst van de Nederlandse Spill Group die 1 miljard unieke bezoekers per jaar vermaken met casual games.

Peter is gestart met de Spill Group in 2001 en heeft inmiddels Joop van de Ende als investeerder. Wereldwijd bezoeken 75 miljoen unieke bezoekers de verschillende game portals van Spill Group.

Game concepten
Op dit moment is het meest succesvolle gameconcept My New Room bedacht door Kim die ook even aan het woord komt. Wereldwijd richten tussen de 100 en 200 duizend mensen per dag een online kamertje in. De game concepten worden in Nederland uitgedacht en geprogrammeerd in China.

Advertenties voor huisvrouwen
Video advertenties is de meest interessante manier van adverteren. De inkomsten liggen 50% hoger vergeleken met een gewone banner. De focus ligt vooral op het adverteren richting specifieke doelgroepen zoals de gretig spelletjes spelende huisvrouw.

Hollands trots
Peter wil nog niet nadeken over de verkoop van het bedrijf. Hij is trots op de Spill Group als Hollands product en wil op deze basis verder bouwen met betere content en advertentieconcepten. Op de overname van een grote buitenlandse partij zit hij nu nog niet te wachten.

3 REACTIES

  1. Het is goed om te zien dat Spill Group steeds meer aandacht krijgt ook in de traditionele media. Het is een mooi succesvol bedrijf waar we in Nederland eigenlijk heel erg trots op moeten zijn!

Reageer op dit artikel