Home Bedrijven en personen Sponsoring van de Late Rembrandt tentoonstelling

Rijksmuseum Laten Rembrandt sponsoring

Ik werd gevraagd om voor de 30 sponsors van het Rijksmuseum die bij elkaar 20% van het budget bijdragen een verhaal te houden over the future of sponsorship. Het Rijksmuseum is innovatief en durft de samenwerking met bedrijven aan zonder redactioneel iets in te leveren.

Hanneke Beynen over de sponsoring van de Late Rembrandt tentoonstelling

KPN en Philips zijn hoofdsponsor en ING partner van de Late Rembrandt tentoonstelling. In ruil voor de sponsoring krijgen ze naast het tonen van het beeldmerk en persaandacht exclusieve evenementen aangeboden zoals previews van tentoonstellingen. Daarnaast geeft Hanneke een goede tip om niet meer in de rij te hoeven staan. Voor 50 euro kun je vriend worden van het Rijksmuseum en krijg je onbeperkte toegang, een eigen garderobe , een eigen ingang waar je niet in de rij hoeft te staan en uitnodigingen voor speciale avonden en events.

Francine Hijmans Rijksmuseum over tentoonstelling de Late Rembrandt

Francine Hijmans doet de bedrijfssponsoring van het Rijksmuseum. Voor deze tentoonstelling is er een intensieve samenwerking met KPN en is het zowel online als offline een enorm succes. Een tijdje geleden waren er 450.000 online bezoekers die meer dan 3 minuten op de site verbleven en inmiddels zijn er al meer dan 400.000 fysieke bezoekers naar de tentoonstelling geweest. Er is een goede wisselwerking tussen online en offline. Het feit dat de tentoonstelling gratis online volledig te bekijken is gaat niet ten koste van het aantal verkochte kaarten, integendeel…

NOG GEEN REACTIES

Reageer op dit artikel