Home Bedrijven en personen Jan Riemens over online vs lineaire tv

CES 2016 Digital Transformation Rutger Houweling Jan Riemens

Jan Riemens is de founder van Zoomin.TV en was al in 1999 bezig met online video. Hij heeft inmiddels 51% van de aandelen van het bedrijf verkocht aan het Zweedse Modern Times Group maar is nog altijd nauw betrokken. Zoomin.TV telt meer dan 60.000 kanalen wereldwijd en miljarden views per maand. Per dag publiceren ze 400 video’s voor grote merken als Yahoo, MSN en AOL.

Online vs lineaire tv

Volgens Jan Riemens heeft lineaire tv geen toekomst meer en wordt alles interactief. De reden waarom de tv voorlopig nog zal blijven is omdat de online wereld het geld niet kan verwerken en de tv nog steeds genoeg advertentiegeld binnenkrijgt. Daarnaast staat online voor de uitdaging om de zoekstress bij de gebruikers weg te halen. Voor veel mensen is tv kijken ontspanning, online video zoals YouTube is search gerelateerd waardoor het mede door het enorme aanbod lastig is om ontspannen online video te kijken.

Terugluisteren

Een hele interessante markt dus en ik sprak erover met Jan Riemens in de uitzending van Digital Transformation.

Klik hier om direct naar het fragment te gaan op minuut 2:55.

.

NOG GEEN REACTIES

Reageer op dit artikel