In gesprek met Hans Verkoren (3/3): deel 2 over ING Direct
Het laatste deel van een drieluik.
ING Direct – deel 2
In deel 2 over ING Direct onder meer de mislukte strategie om verzekeringsagenten bankproducten zoals sparen te laten verkopen. De keuzes om een nieuwe bank op te richten of een oude bank te kopen. Maar ook hoe snel internet de callcenters inhaalde en de briljante gratis Shell benzine weggeef-actie die heel veel publiciteit in de VS opleverde. In Duitsland doen ze dat weer heel anders. Ook de achtergronden over de grote winsten vanaf 2002.
Over Hans Verkoren
Hans Verkoren was lid van de Raad van Bestuur van de Postbank en is de oprichter van ING Direct. ING Direct is de grootste internetspaarbank ter wereld en het grootste internationale succes uit de Nederlandse bancaire geschiedenis. Het vorige deel ging over de oprichting van ING Direct.
Lees ook
In gesprek met Hans Verkoren (1/3): De vorming van de PostBank en de fusie tot ING
In gesprek met Hans Verkoren (2/3): het eerste deel over ING Direct