Humor tijdens de verkiezingen! Boom Chicago wins
Iedereen die wat tijd doorbrengt op het internet krijgt af en toe van die geweldige emailtjes doorgestuurd waarbij je opeens in je eentje begint te schaterlachen en de rest van je omgeving opkijkt en je aanstaart alsof je van een eigenaardige planeet komt.
Een mooi onderwerp lijkt het verschil tussen vrouwen en mannen. Klassiek zijn de plaatjes van het mannelijk en vrouwelijk brein dat respectievelijk bijzonder grote gebieden remote controle operation en shoe shopping area’s heeft.
En toen ik de politiek oncorrecte lijst kreeg van 20 cursussen voor vrouwen met daarin o.a. telefone skills:‘how to hang up’, of Silence, “the Final Frontier: Where No Woman Has Gone Before” was het direct erg populair bij mijn vrienden.
Maar de laatste tijd zijn het vooral video’s. Microsoft heeft ook zijn steentje bijgedragen. Wie herinnerd zich een paar jaar geleden hoe Steve Balmer, de huidige CEO van Microsoft, als een waanzinnige over het toneel danste en het hele personeel van Microsoft in de zaal ophitste tot hij schor en uitgeput de woorden uitkraamde ‘i love this company’ maar je zou het filmpje moeten zien wat 10 jaar daarvoor rondging en waar hij windows 1.0 aanprees. Hij is werkelijk niets veranderd.
Toen was er www.405themovie.com waar een vliegtuig land op een snelweg. Allemaal fake maar onvoorstelbaar geweldig gedaan en de makers werden direct door spielburg ingehuurd.
Maar iedereen is nu bezig met de verkiezingen van 2 november. Eindeloze hoeveelheden variaties van Bush en Kerry die dansen, zingen, onzin uitkramen en met elkaar debatteren in grappige animaties. De leukste is echter het filmpje ‘this land is my land’ van www.jibjab.com waar de 2 kandidaten elkaar humoristisch voor alles wat lelijk is uitmaken. Omdat het nogal gelanceerd was vonden beide partijen het super en werd het bijna 7 miljoen keer in een paar weken de wereld doorgegooid.
Ik zeg, de leukste totdat ik van eigen bodem op mijn nieuwe UMTS telefoon aan het kijken was naar alle video’s. Met video op je mobiel ben je eigenlijk verschrikkelijk kritisch en heb je geen geduld om bv een journaal te kijken. Je wil alleen maar een filmpje van 1 of 2 minuten zien met een duidelijke point want anders surf je verder. Maar vorige week kwam ik een filmpje tegen van www.boomchicago.nl en de kracht van het internet werd mij duidelijk. Het was een persiflage op de verkiezingen in florida en de boom chicago comediens lieten zien hoe de nieuwe stemmachines werkte. Je zit gewoon te schaterlachen achter je mobiel en direct denk je aan andere mensen die dit MOETEN zien.
Dat gaat heel snel. Andrea, de oprichter van Boom Chicago belde me op in het weekend. De site lag eruit. Na een paar keer opnieuw opstarten lag hij er voordurend uit. De hoeveelheid mensen die het wilde downloaden vanuit de hele wereld gooide de hele zaak plat. Ik moest mijn technische vrienden van Cysonet vragen om de zaterdagnacht even te gaan sleutelen aan een overspannen site en grote zware video servers in te zetten. Viral marketing gaat super snel. Ongeveer 20.000 mensen per dag komen langs om het even te zien. Vervolgens belde de internationale media op en gaan sites als www.msn.com het ook opnemen waardoor het verkeer weer heftig gaat toenemen.
Dit alles heeft wel een aardig prijskaartje. De website gebruikt 3000 gigabyte tot de verkiezingen en normaal zou dat 6000 euro kosten, als niet de mensen Cysonet en Xs4all besloten het maar te sponsoren. Reclame rondom video is echter zeer populair bij adverteerders dus dit wordt een echte inkomsten bron voor Boom.
Nu iedereen in Nederland volgens het sociaal cultureel planbureau zo gelukkig is met zijn eigen leven maar zich afvraagt waar de maatschappij heen gaat en hoe we in de toekomst geld kunnen verdienen is Boom een mooi high tech perspectief . Alleen is er 1 probleem. Boom Chicago zit in Amsterdam maar het zijn wel allemaal Amerikanen
Seminars For Women
Women think they already know everything, but wait, training courses are now available for women on the following subjects:
1. Silence, the Final Frontier: Where No Woman Has Gone Before
2. The Undiscovered Side of Banking: Making Deposits
3. Parties: Going Without New Outfits
4. Man Management: Minor Household Chores Can Wait Until After The Game
5. Bathroom Etiquette I: Men Need Space in the Bathroom Cabinet Too.
6. Bathroom Etiquette II: His Razor is His
7. Communication Skills I: Tears-The Last Resort, not the First.
8. Communication Skills II: Thinking Before Speaking
9. Communication Skills III: Getting What You Want Without Nagging
10. Driving a Car Safely: A Skill You CAN Acquire
11. Telephone Skills: How to Hang Up
12. Introduction to Parking
13. Advanced Parking: Backing Into a Space
14. Water Retention: Fact or Fat
15. Cooking I: Bringing Back Bacon, Eggs, and Butter
16. Cooking II: Bran and Tofu are Not for Human Consumption
17. Cooking III: How Not to Inflict Your Diets on Other People
18. Compliments: Accepting Them Gracefully
19. PMS: Your Problem… Not His
20. Dancing: Why Men Don’t Like To
21. Classic Clothing: Wearing Outfits You Already Own
22. Household Dust: A Harmless Natural Occurrence Only Women Notice
23. Integrating Your Laundry: Washing It All Together
24. Oil and Gas: Your Car Needs Both
25. TV Remotes: For Men Only
Please register immediately as courses are in great demand
en nog een aardige:
This is a clothing label from a small American company that sells their product in France.
Here’s the translation of the French part of the label.
Wash with warm water. Use mild soap. Dry flat.
Do not use bleach. Do not dry in the dryer. Do not iron.
We are sorry that Our President is an idiot.
We did not vote for him