Home Bedrijven en personen CM stuurt miljarden sms’jes per jaar

jeroen van glabbeek ceo cm

CM begon ooit als sms-dienst voor discotheken. Ze deden met hun businessplan mee met een wedstrijd van McKinsey en VNO-NCW en werden daar van de 63 deelnemers allerlaatste! Dit nodigde alleen maar méér uit om hun product daadwerkelijk op de markt te brengen. En met succes! Bij mij in de studio zit Jeroen van Glabbeek, CEO van CM met 200 werknemers en miljarden sms- en pushberichten per jaar. Een bedrijf met 70 miljoen euro aan omzet in 2015, 17% meer dan het jaar ervoor.

SMS-dienst

Als sms-dienst voor discotheken bereikten Jeroen samen met Gilbert Gooijers miljoenen jongeren per week. Ze werden een grote inkoper van sms’jes en ontwikkelden eigen software. Nieuwe markten dienden zich aan en CM sprong hier slim op in, van stemmen tijdens tv-shows en je afspraak bij de tandarts tot vergeten wachtwoorden en two-factor authentication (2FA).

De toekomst van CM

Naast sms (60-70% van de omzet) bereikt CM de mobiele gebruikers ook via andere messaging diensten en pushberichten. Ze investeren op het moment ook veel in payment service providers voor mobiele betalingen. Voor 2016 kijkt de R&D afdeling naar The Internet of Things en razendsnel 5G internet. Want straks zijn het niet alleen mensen die berichtjes naar elkaar sturen, maar ook apparaten.

Ik praat met Jeroen over de geschiedenis van CM, de toekomst, maar ook over zijn kenmerkende managementstijl wat hem onder meer de titel ‘Slimste bedrijf van Nederland‘ heeft opgeleverd.

Luister hier de hele uitzending terug met naast Jeroen van Glabbeek ook Rutger Peters, de founder van Gynzy. Gynzy maakt software voor digibords maar biedt binnenkort ook iPads aan op scholen. Hierdoor kunnen alle kinderen voor 60 euro per jaar digitaal onderwijs volgen op een tablet.

NOG GEEN REACTIES

Reageer op dit artikel