Home Bedrijven en personen, Events Websummit overview met Senanga en Ex Machina

Web Summit

En dat was Websummit 2015 in Dublin. 3 dagen, 35.000 mensen, 2.000 startups en honderden sprekers. In onderstaande videoreview geef ik je in 7,5 minuut een impressie van dit enorme event. Tot slot heb ik een interview met Rutger van Zuidam over zijn native advertentieplatform Senanga en ontmoet ik de mannen achter de razend populaire tv apps van onder meer The Voice of Holland.

Senanga turns ad-banners into a webshop

Websummit Dublin was closing already when I met Rutger van Zuidam. His company Senanga wants to make it easier to buy stuff. They have created a new type of advertisement with which you don’t have to leave a website. Normally when you click on an ad you leave the website and you go to another page where you get more information or where you can buy the product.

Senanga connects retailers and publishers and enables the technology to be used with for example Google DoubleClick and retargeting campaigns. Rutger shows me how it works:

Ex Machina doet tijdens The Voice of Holland meer transacties dan Google

Ex Machina maakt apps voor extra live tv-ervaring, zoals bijvoorbeeld voor The Voice. Ondanks dat hun apps enorm populair zijn zien we bijna nooit de naam Ex Machina opduiken. Ze hebben honderden miljoenen interacties per jaar, op een piek moment verwerken ze wel vier keer zoveel transacties wereldwijd als Google search. De enige app die meer interacties per seconden heeft dan Ex Machina is Whatsapp.

NOG GEEN REACTIES

Reageer op dit artikel