Home Online kopen met het service preventie team van www.Computerpirates.com

Hierbij het verslag van mijn mailwisseling met www.Computerpirates.com

Ik heb daar via internet op 19/02 vrijdag een Netbook NC140 van Samsung gekocht. Die bleek met windows 7 VEEL te langzaam voor Skype en ik wilde het maandag terugbrengen maar het blijkt dat er GEEN retour mogelijkheid is. Als de doos open is heb je pech. Je moet een pixel check doen voordat ze het willen verkopen voor je. Image terugzetten doen ze niet.

Dit is het sales preventie team at work. Ik dacht dat je beschermd was indien je via internet koopt maar volgens dit bedrijf totaal niet. Ik ben bezig het juridisch uit te zoeken. Iemand nog ervaringen? Ze het in de commends.

Geachte Dhr. v everts,

Hieronder vindt u de factuur. Deze heeft u waarschijnlijk al betaald en is daarom alleen voor de garantie en uw administratie. Mocht u het bedrag nog niet over hebben gemaakt, verzoeken we u het bedrag over te maken op onze rekening.

Als extra service willen we u graag wijzen op de door ons geselecteerde veelal gratis en zeer handig software voor laptops:

http://www.computerpirates.com/software-tips-voor-laptops

FACTUUR
Computerpirates.com
Abberdaan 54
1046 AA Amsterdam

Tel.: 0900 – 7472837 / 0900 – PIRATES
E-mail.: order@computerpirates.com
KvK-nr: 08081546
BTW-nr: NL8178.95.097.B01
ABN-AMRO: 59.76.07.699
IBAN: NL79ABNA0597607699
BIC: ABNANL2A
Rabobank: 3546.43.789
FACTUURDATUM: 19/02/2010
FACTUURNR.: SI201000538

Factuuradres: Dhr. v everts
midas consultancy
h. koningsbergerstraat 82
1063 ad amsterdam
Nederland

Verzendadres: Dhr. v everts
midas consultancy
h. koningsbergerstraat 82
1063 ad amsterdam
Nederland

Artikelomschrijving Aantal Prijs Totaal
Samsung N140
(NP-N140-JA01NL) 1 € 292.57 € 292.57

Betaalmethode (Contant) € 5.00
Verzendmethode (Afhalen) € 5.00
Subtotaal excl. BTW € 302.57
BTW 19% € 57.49
Totaal incl. BTW € 360.06

Beste Computerpirates

Ik wil graag deze laptop teruggeven die ik vrijdag via internet heb besteld en afgehaald. Hij is helaas TE langzaam voor skype. Ik heb er 10 uur aan besteed maar het is voor een moeder in argentinie en die moet iets hebben wat snel en efficient werkt.

Heeft u een RMA nummer voor me? Ik kan het fysiek terugbrengen of terugsturen.

groet

Vincent Everts
0647180864

Op 19 februari 2010 15:12 schreef ComputerPirates het volgende:
|
SUPPORT ComputerPirates
aan vincent

details weergeven 19:07 (19 uren geleden)

Geachte Vincent Everts,

Onze leverancier rekent 15% met een minimum van 50,- aan restocking fee indien wij iets willen retourneren. Het produkt mag daarbij niet geopend en gebruikt zijn want dan kan hij helemaal niet meer retour.

We kunnen de laptop dus niet terug sturen. Ook weten we niet of we de netbook nog als nieuw kunnen verkopen en dat het duidelijk te zien is dat de laptopdoos open is gemaakt en de netbook gebruikt is. We zullen morgen overleggen of de netbook terug kan en wat de kosten hiervan zijn.

Met vriendelijke groet,

Mike ten Dam
Support ComputerPirates

Mijn antwoord

Beste computerpirates

Het is by law dat alles wat gekocht is via internet binnen 8 dagen geruild mag worden zonder kosten.

Check uw voorwaarden.

ik vroeg bij het kopen of deze machine een goede voor skype was. Het bleek een drama!
Als u mij deze voorwaarden had gemeld was ik nooit bij u klant geworden.

Ik verwacht een normale service.
Ik heb windows wel geinstalleerd. Naast skype niets.

Mvg

Vincent Everts
Trendwatcher
0647180864

|
SUPPORT ComputerPirates
aan Vincent

details weergeven 10:42 (3 uren geleden)

Geachte Vincent Everts,

De wet zegt helaas niet dat alles wat via internet besteld is teruggestuurd mag worden. Anders hadden we alles naar onze leveranciers terug mogen sturen, aangezien we alles bij onze leveranciers via internet bestellen. Maar helaas mogen we dit niet en rekenen ze 15% met een minimum 50,- ex btw indien we een produkt terug mogen sturen. Maar vaak mogen we het ongeopende produkt niet eens terugsturen, laat staan als deze geopend is.

De reden dat ze mogen weigeren is doordat dit recht alleen bij de consument ligt en niet bij bedrijven. Onze leveranciers mogen dus kosten in rekening brengen of een retournering weigeren (en wij als uw leverancier mogen dit bij u doen). Geopende produkten met een verbroken zegel mogen al helemaal niet terug.

Naast dat de 7 werkdagen retournerings wetgeving alleen voor consumenten geldt en niet voor bedrijven, kunnen consumenten hier alleen gebruik van maken bij een koop op afstand en niet als ze produkten bij de afhaallokatie kopen (wat u als bedrijf wel heeft gedaan).

Bij de mediamarkt bijvoorbeeld mogen consumenten het produkt niet retour brengen indien de verzegeling is verbroken! Bij andeere winkels is dit vaak precies hetzelfde. Wij zijn over het algemeen minder streng dan de MediaMarkt en onze leveranciers. Er zullen enige kosten in rekening moeten brengen (gaat u tenminste uit van 50,-). Hoeveel de kosten zijn, hangt van een aantal aspecten af.

Of de zegel van de doos is verbroken. Indien de zegel niet is verbroken, is het geen enkel probleem en kunnen we de laptop zonder probleem als nieuw verkopen. Indien de zegel wel verbroken is, hangt het zeer sterk af van wat de huidige situatie van de laptop en de verpakking is. Het is belangrijk om te weten hoe de verpakking en de laptop eruit zien en of we de laptop in de verpakking nog als (bijna) nieuw kunnen verkopen.

Als u de taalkeuze heeft gemaakt en windows al heeft geinstalleerd, kunnen we dit niet meer terugdraaien. Indien Engels is geinstalleerd wordt het helemaal moeilijk om de laptop te verkopen.

Vaak lukt het ons om een geïnstalleerde laptop met gratis pixelgarantie zonder veel extra kosten te verkopen. Indien u windows al heeft geinstalleerd, kunt u de laptop testen op defecte pixelfouten:

http://www.dps.uk.com/freeware_DTP.htm

Al deze dingen hebben invloed op de waarde en de mogelijkheid om de laptop als nieuw te kunnen verkopen.

Wij zullen het volgende moeten uitvoeren indien de zegel is verbroken (> 1 man uur):
– image installatie
– controle laptop
– pixelcheck laptop (geen defecte pixels)
– aanmaken gewijzigde produkt op de site
– promoten van het produkt zodat het verkocht wordt.

Indien u weet welke laptop u wel wilt, wil ik u vragen dit ook te mailen. Dit kan eventueel ook in de kosten uitmaken.

Om een idee te krijgen, hoor ik graag wat de huidige situatie van de laptop is? welke taal heeft u geïnstalleerd? hoe staat het met de verpakking? zijn er defecte pixels aanwezig? In welke laptop bent u geïnteresseerd?

Wij zien uw antwoorden op onze vragen tegemoet. U mag uiteraard ook de laptop naar ons toe brengen, waarna wij de laptop binnen 2 werkdagen controleren en hierover een oordeel geven. Mocht u dan niet akkoord gaan met de kosten, kunt u de netbook weer kosteloos voor eigen gebruik afhalen.

Met vriendelijke groet,

Mike ten Dam
Support ComputerPirates

Garantie- en support-vragen kunnen alleen via een email gesteld worden. Alle support-vragen worden zodoende geregistreerd en gearchiveerd om eventuele misverstanden te voorkomen. Daarnaast kosten de meeste support-vragen enige tijd om uit te zoeken. Voor algemene support-vragen, zoals telefoonnummers van fabrikanten, kan onze verkoopafdeling gebeld worden. Zij mogen echter geen toezeggingen doen. Alleen toezeggingen via email van de supportafdeling zijn geldig. Support antwoordt anoniem.