Home Bedrijven en personen Nederlands grootste vrouwelijke headhunter over vrouwen in topposities

Nederlands grootste vrouwelijke headhunter over vrouwen in topposities

Carien van der Laan was een van de eerste vrouwen bij McKinsey, daarvoor werkte ze als ISDN Product Manager bij KPN en zat ze in het bestuur van Mediaplaza waar ik directeur was. Ze is het voorbeeld van een Nederlandse topvrouw, de teams waaraan ze leiding gaf gingen voor haar door het vuur. Nu heeft ze met Van der Laan & Company als doel om meer vrouwen aan de top te krijgen, vooral in de RvC van beursgenoteerde bedrijven. Ze is aan deze enorme klus begonnen als hét antwoord op mannen die beweren dat er geen ambitieuze topvrouwen in Nederland rondlopen.

Het belang van vrouwen in de top

Ik praat met Carien waarom het zo belangrijk is dat er vrouwen in de top van je bedrijf zitten. Maar ook over de huidige stand van zaken in ons land. Want ondanks dat ze zelf al 1000 vrouwen heeft geplaatst valt er nog een hoop te verbeteren. Het is een stuk beter dan vroeger en er is een hoop awareness over dit onderwerp maar toch zie je nog maar weinig vrouwelijke CEO’s van beursgenoteerde bedrijven. Sterker nog, het aantal blijft steken op één! Hoe ziet de toekomst van de Nederlandse topvrouw eruit? En hoe goed scoort jouw bedrijf op dit punt?

Zondag met Lubach ‘deze mannen kunnen geen vrouw krijgen’

Ook Zondag met Lubach had een hilarische sketch over het gebrek aan vrouwen in de top. Op de website dezemannenkunnengeenvrouwkrijgen.nl staan grote beursgenoteerde bedrijven die geen enkele vrouw in de Raad van Bestuur en de Raad van Commissarissen hebben.

NOG GEEN REACTIES

Reageer op dit artikel