Home Bedrijven en personen Meest invloedrijke sponsormanager Mark Versteegen over KPN sponsorships

Meest invloedrijke sponsormanager Mark Versteegen over KPN sponsorships

Mark Versteegen was bij mij te gast in Digital Transformation. Mark is al 6 jaar sponsormanager bij KPN en staat rechtstreeks in contact met de CEO Eelco Blok. Als echte sportman wil hij alleen maar winnen en mede door die topsportcultuur werd hij vorig jaar verkozen tot meest invloedrijke man in sponsoring door Sponsorreport. De sponsorships (jaarlijks 10 miljoen) op gebied van sport, cultuur en maatschappij werden in de afgelopen jaren enorm goed beoordeeld wat een boost gaf aan het merk KPN.

Beluister Mark Versteegen in Digital Transformation

Bekijk het interview na de uitzending

Beluister de uitzending

Beluister de uitzending van Digital Transformation met naast Mark Versteegen ook Ad Bastiaansen van Waterwatch Cooperative.

KPN sponsorships

Onder andere de volgende projecten zijn door KPN opgezet met typische KPN technologie:

Mooiste Contact Fonds

Het Mooiste Contact Fonds heeft als doel om mensen die buiten de samenleving staan te helpen om hun sociale contacten te onderhouden. Een voorbeeld is Klassecontact. Zieke kinderen die langer dan 6 weken thuis zitten kunnen zo digitaal aanwezig zijn in de klas. Het sociale contact blijft in stand met behulp van technologie bij het kind thuis en in de klas. Als een echte klasgenoot staat er een apparaat in de klas dat het kind letterlijk verbind met klasgenootjes. Ze kunnen nu zelfs de hele doelgroep bedienen, iedereen die er er in aanraking mee wil komen kan ermee in aanraking komen. Het aparaat is door KPN zelf ontwikkeld, de medewerkers geven vrije tijd op om aan het Mooiste Contactfonds te werken. Prachtig initiatief!

Digitale rondleiding Rijksmuseum

Er is niks Nederlandser dan Rijksmuseum en dus moest het oer Hollandse bedrijf KPN hier wel bij betrokken zijn. Het museum ontvangt veel bezoeker waaronder ook steeds meer Nederlanders. De Late Rembrandt tentoonstelling trok 550.000 bezoekers in het museum, maar dankzij KPN ook 550.000 bezoekers online. Een heel nieuw publiek ging opeens de rondleiding bekijken en vaak wilden ze de expositie dan toch nog in het echt zien. Er werd gewerkt met BN’ers die ieder een eigen doelgroep aanspraken. Aan de hand van een conservator liepen ze door het museum en stelden ze allerlei vragen, deze rondleiding kon je thuis bekijken.

Sail social media boot

Tijdens Sail komen er 2,3 miljoen mensen naar de enorme tallships kijken, ont-zet-tend veel! Dankzij KPN bleef ondanks deze bezoekersstroom heel Amsterdam met elkaar verbonden. Een enorme prestatie waar je als bezoeker niets van mee krijgt, want wanneer heb je met KPN te maken? Juist! Als er iets mis is. KPN liet mede daarom vol trots met een enorme boot zien waar ze mee bezig zijn.

Wat gaat 2016 brengen?

KPN is samen met Ziggo enorm aanwezig in het tv domein. Na de fusie tussen Ziggo en UPC zijn er bij KPN veel klanten bijgekomen. Om nieuwe klanten te krijgen en te behouden is KPN net als Ziggo ook bezig met sport. KPN Presenteert komt met content op zowel muziek als sportgebied met natuurlijk ook een hoop schaatsen. De activiteiten van KPN komen zo ook steeds meer terug in de content die ze aanbieden.

NOG GEEN REACTIES

Reageer op dit artikel