Home Vincent's Column Je Voicemail2Email en Fax2Email kan bij XOIP en nu ook bij KPN

0 1481

Vorige week had ik het over K7000 een mobiele dienst  waarmee je makkelijke je zakelijke en prive kilometers kunt bijhouden, ik kreeg een aantal vragen of ik zelf in het bedrijf geinvesteerd had omdat ik zo enthousiast was.

Nee dat is niet zo! Wel kreeg ik een sales manager die mij voorrekenende dat ik hem op koste jaagde omdat indien zijn 25 sales mensen 4 maal per dag een telefoontje pleegde dit hem 22k per jaar zou kosten.

Dat is natuurlijk waar en het zou interessant zijn hoeveel die kosten opwegen tot het verwerken van de kilometer boekjes en het gebrek aan gegevens bij de belastingen.

Deze week een dienst die ik al een jaar bijna elke dag gebruik: Een Fax of voicemail via je Emailbox ontvangen. Dit staat bekend onder de term unified messaging.

Voordat ik begin moet ik van de redactie zeggen dat het bedrijf waar ik werk Insight Capital, de investeerders club van Roel Pieper investeerder is van een van de diensten genaamd Xoip, u bent gewaarschuwd

Een dergelijke dienst geeft je na aanmelding op de site gratis een eigen telefoonnummer wat je als fax en voicemail nummer kun gebruiken alle boodschappen worden vervolgens ook doorgestuurd naar je Email box

Voor mij idiaal, ik haat papier, en vooral faxen, nu bekijk ik de faxen en beluister de voicemailen in mijn Email box op de PC. Ik stuur ze door  bewaar ze, print ze, vernietig ze net zoals elke andere Email.

Ook zijn er vele andere diensten, via een webinterface kan ik ook naar de fax/voicemail kijken, ik kan de voicemails via mijn telefoon opvragen maar ook mijn gewone Email in Nederland of Engels laten voorlezen terwijl ik in de auto zit en verder SMS berichten gratis via de website wegesturen.

De eerste dienst in Nederland die dit heeft geprototyped was www.Xoip.nl  met nu een paar honderdduizend gebruikers, vervolgens kwam www.message4u.nl  en sinds maandag heeft ook www.KPN.com zich aangesloten bij deze dienstverleners. Voordeel van laatstgenoemde is dat je jou thuisnummer en je eigen Mobiele nummer direct kunt gebruiken wat de kracht van een bedrijf is van een bedrijf met 7.5 miljoen abonees.

Dit zal de starters hopelijk inspireren tot nog meer innovatieve diensten. Ook zullen alle andere operators nu wel moeten komen met soortgelijke diensten. Wij consumenten gebruiken de diensten en kijken wie overleefd! Ik zal maar niet zeggen welke dienst ik tot nu toe het beste vindt!

NOG GEEN REACTIES

Reageer op dit artikel