Home Talk to Me Interview Marianne Zwagerman over digitale media bij Telegraaf

1 5708

Op de dag van het aandeel interviewde ik Marianne Zwagerman. Marianne Zwagerman is verantwoordelijk voor de digitale media van de Telegraaf Media Groep (TMG). Het was 5% in 2006 van de totale omzet, zo’n 40 miljoen euro en ze heeft als doelstelling om door te groeien naar 15% in 2009 dus 120 miljoen. Voor de lezers van Marketingfacts: ze zoekt nog 40-60 nieuwe mensen in de unit!

Ze praat over haar titels als GeenStijl, Relatieplanet, Habbo Hotel, Autotelegraaf, telegraaf.nl dft.nl Speurders, suggababes, en 100 andere websites die tot haar empire horen. Hiernaast librium tv die voor mcdonald’s de content narrowcasting content maakt het tv kanaal dumpert en natuurlijk skyradio.
Verder over de bussiness modellen, habbo hotel met digitale meubels die zelfs gestolen worden, abonnementen zoals bij relatieplanet, promo tools bij Speuders. Er wordt nu een algemeen behavioural targetting netwerk over al deze websites uitgerold.

Hoe is het verder om binnen zo’n papieren concern om serieus met digitale media om te gaan? 100 sites en 5% van de omzet. Leidt dit tot support bij de rvb en hoofdredactie?

In 1992, was Marianne Zwagerman sales manager bij AG Autogas Systems. Daarna werkte ze voor Prins Autogassystemen en voor de Bovag, om in 2000, bij de Telegraaf aan de slag te gaan, waar ze als business unit manager van de AutoTelegraaf verantwoordelijk werd voor de occasionsite van de krant van wakker Nederland.Ze was verder projectleider Zondagkrant en programmamanager Innovatie. Zwagerman is in 2006 toegetreden tot de Telegraaf-directie, als directeur Exploratie. In die functie is zij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het nieuw digitale bereik en rendement.

1 REACTIE

Reageer op dit artikel