Home Bedrijven en personen, Events Innovatie bezoek bij Philips: NetTv, Directlife & Selfmontoring

Interview met Harry Hendriks directeur Philips Nederland over innovatie binnen Philips en zijn opinie over het gebrek aan innovatie binnen Nederland. Hij vergelijkt ons niet met China en India maar met Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk. En dan komen we er bij deze vergelijking niet goed uit ook al is een flink gedeelte van de Philips R&D nog rond Eindhoven gecentreerd.

Volgens Jan Willem van Wier, marketing manager van Philips TV zijn er nu zo’n 60.000 NET-TV’s in Nederland waarbij volgens hem 50% het elke dag gebruikt. Er zijn 50 portal diensten die speciaal voor NET-TV zijn gecreeerd maar elke website is bereikbaar (geen flash). Toestellen vanaf €800 hebben al youtube, rtl gemist, nos, nu.nl etc. Als laatste in de videoverzameling Dianne Prinsen over Motiva, een Philips breedband dienst waarmee patiënten zelf bloeddruk, gewicht en pols kunnen monitoren en doorgeven aan het ziekenhuis. Verder is er een video portal waar patienten voorlichting krijgen nav de metingen. Honderden patienten gebruiken het nu en het moeten er miljoenen worden. Totale kosten dienst €3/dag inclusief hardware.

NOG GEEN REACTIES

Reageer op dit artikel